Moj koncept zdrave ishrane

Koncept ishrane koji praktikujem podrazumeva upotrebu prirodnih i što manje termički obrađenih namirnica, bez upotrebe industrijskih i visoko rafinisanih namirnica. Većina mojih jela sprema se relativno brzo. Akcenat u ishrani je na sirovom, povrću i voću netretiranom pesticidima, domaće organske proizvodnje. Dakle, zalažem se za organsku i domaću hranu spremljenu kod kuće. Kalorije, proteine, ugljene hidrate i masti nikada ne brojim, i nikada ne držim dijete. U najboljoj varijanti hranim se većinski sirovom hranom, sveže ceđeni kašasti sokovi od povrća i voća, dosta svežih salata od nekoliko vrsta povrća, uz dodatak mlečnih proizvoda, jaja, zdravih masti, maslaca i hladno ceđenih ulja, orašastih plodova, semenki… Kuvane mahunarke i žitarice ne konzumiram često, osim ovsenih pahuljica od kojih pravim razne kaše, palačinke, kolačiće… Pored toga veliki sam ljubitelj čajeva i bilja, od kojih mi je najdraža hajdučka trava.

Wednesday, November 26, 2014

Povrće sa jajima

Još jedno jednostavno i preukusno jelo od povrća, može kao prilog, može kao kompletan obrok. Ja ga jedem posle teretane. Vreme pripreme je svega 10 minuta.




Potrebno je 2 paprike, pola šargarepe, 4-5 velikih listova blitve, 2 bela luka, 2 jaja, malo jogurta, so, malo chillija i karija. Sitno iseckani beli luk propržiti na kašici maslinovog ulja da dobije zlatnu boju, papriku, šargarepu i blitvu dodati luku i obavezno poklopiti šerpu. Povrće će pustiti sopstveni sok i omekšati, dodati kašiku vode da brze omekša. Ja volim aldente, kad je omekšalo povrće i voda skroz isparila dodajte 2 umućena jaja s kašikom jogurta, posolite jaja, dodajte chilli i kari po prstohvat, prelijte jaja i poklopite malo. Zatim okrenite povrće da se zapeče i druga strana. Služiti toplo, a  odlično je i hladno. Jednostavno, a veoma ukusno i što je najbitnije zdravo jelo. 

Monday, November 24, 2014

Slane palačinke apsolutno zdrave


Jesti kupovne palačinke ili ih spremati kući od rafinisanog brašna i suncokretovog ulja je, u moru zdravih namirnica u 21. veku, totalno neprihvatljivo i veoma nezdravo. Ovako spremljene palačinke predstavljaju pravo nezdravo "gojivo" i prazne kalorije od nezdrave masti i rafinisanih ugljenih hidrata.  Biram zdrave ugljene hidrate. 

Prava palačinka napravljena je od brašna napravljenog od celovitog zrna žitarice koju volite. Ja pravim ovseno brašno tako što sameljem ovsene mekinje i ovsene pahuljice u fino mekano "brašno". 

Prava palačinka je spolja hrskava, iznutra mekana, hrskavih tankih ivica, a kad zagrizeš fil hrsne, dakle, mora biti lepo napunjena, ali opet ne previše! jer se onda neće oseti božanstveni ukus testa koje ću vam predstaviti. Treba da se ukus testa i ukus fila nekako fino prožimaju. Ovakve palačinke koja će zadovoljiti i najprobirljivije.  


Recept:
mera je šolja za čaj (2,5dl) za 10 ko papir tankih palačinaka, dobro ajd' ne baš ko papir, ali veoma su tanke, jer ja volim tanke palačinke, naravno više testa i napravićete deblje. 

TESTO:


  • 2,5dl brašna (ovsenog, heljdinog i integralnog u jednakim srazmerama)
  • 1/2 šolje mleka
  • 1/2 šolje kisele vode
  • prstohvat soli
  • 1 jaje, moze i 2 ukoliko želite da smanjite količinu brašna, onda stavite više jaja
Testo dobro umutiti da se razbiju grudvice i ostaviti da odstoji pola sata u najboljoj varijanti sat vremena u frižideru. Kad odstoji dobro zagrejte tiganj koji ste namazali mrvicom maslaca (neki kvalitetniji, inače vam neće uspeti ove palačinke), već sam pisala da je moj aluminijumski tiganj s debelim rupičastim dnom i apsolutno ništa se ne lepi. Pecite palačinke, a onda se bacite na fil. Moj trik da ispadnu dobro je da stavim poklopac dok ih pečem. 

FIL:

  • urda sir
  • crne masline
  • zelena paprika
  • ljuta zelena paprika
  • domaćí kečap ili paradajz sos
  • maslinovo ulje
Sastojke stavite na palačinku i nakapajte s maslinovim uljem, urolajte i uživajte!  


Ako urda nije slana blago je posolite, ja kupujem već posoljen savršenog ukusa. Ova vrsta sira je moja omiljena i on se inače pravi od surutke pa je izuzetno bogat proteinima, a malo je masan, oko 1-5% mm, ima ih sa raznim procentima masnoće, što je meni koja koja svakodnevno treniram u teretani veoma važno.





Palačinke su dovoljno čvrste da se mogu lepo urolati.


Mmmmmm.... 





Zeleni smućko

Zeleni smoothie ili kako ga ja zovem od milošte smućko ili bućkuriš je jedan izuzetno zdrav napitak. Postoje razne kombinacije koje idu u zeleni smućko. Jedna od meni najdrazih je ova koju sam ovom prilikom napravila. Za oko 300ml je potrebno 2 velika lista blitve dobro operite prethodno, podrazumeva se, zatim 2 kisele jabuke greni smit, 1 čašu hladne vode, uključiti blender na najjače i samleti sve u fini kašast sok, bez grudvica! Moj blender ima 800 wati, pa preporučujem da nabavite neki jak blender. Popiti ODMAH!  



Ovaj smućko je kiselkasto-slatkast i meni savršeno prija takav ukus. Za nekoga ko je na ishrani visoko rafinisanim namirnicama, da je nazovem konvencionalnoj ishrani ovo neće biti dovoljno "slatko", stoga zasladite ga s prstohvatom stevije u prahu. Med, fruktozu i razne sirupe ne koristim. Samo steviju ili kad je kriza - običan šećer ali veoma veoma retko i u nekim mizernim količinama. 


Boja je očaravajuća.  

Sunday, November 23, 2014

Salata sa kikirikijem

Ova obrok salata sadrži pravo nutritivno bogatstvo. Imam pet obroka dnevno, doručak, ručak i večeru, i dve užine (onako okvirno rečeno, jer u principu jedem kada sam zaista i gladna, bez nekih nametnutih pravila). Bar jedan-dva moja obroka su od sirovog povća i voća, poput ove salate koju vam predstavljam.     



Sastojci: 

  • krastavac
  • šargarepa
  • zelena paprika
  • chilli paprika 
  • crni luk
  • feta sir
  • pavlaka
  • badem 
  • kikiriki
  • golica 
  • suncokret
  • so
  • biber
  • bosiljak 
  • origano
  • dosta chillija u prahu (obožavam ljuto)
  • maslinovo ili laneno ulje ili mešavina ova dva
Povrće dobro izmešati sa začinima i uljem, pavlaku i sir staviti po vrhu i posuti zrnevlje. Ja pospem još chillija po kockicama feta sira jer volim da mi je ljutkasto. Preukusna salata.