Monday, November 24, 2014

Slane palačinke apsolutno zdrave

Prava palačinka napravljena je od brašna napravljenog od celovitog zrna žitarice koju volite. Ja pravim ovseno brašno tako što sameljem ovsene mekinje i ovsene pahuljice u fino mekano "brašno". 

Prava palačinka je spolja hrskava, iznutra mekana, hrskavih tankih ivica, a kad zagrizeš fil hrsne, dakle, mora biti lepo napunjena, ali opet ne previše! jer se onda neće oseti božanstveni ukus testa koje ću vam predstaviti. Treba da se ukus testa i ukus fila nekako fino prožimaju. Ovakve palačinke koja će zadovoljiti i najprobirljivije.  

Recept:
mera je šolja za čaj (2,5dl) za 10 ko papir tankih palačinaka, dobro ajd' ne baš ko papir, ali veoma su tanke, jer ja volim tanke palačinke, naravno više testa i napravićete deblje. 

TESTO:

  • 2,5dl brašna (ovsenog, heljdinog i integralnog u jednakim srazmerama)
  • 1/2 šolje kokosovog mleka
  • 1/2 šolje kisele vode
  • prstohvat soli
  • prstohvat kurkume
  • krem tofu sir
  • crne masline
  • zelena paprika
  • ljuta zelena paprika
  • domaćí kečap ili paradajz sos
  • maslinovo ulje



Testo dobro umutiti da se razbiju grudvice i ostaviti da odstoji pola sata u najboljoj varijanti sat vremena u frižideru. Kad odstoji dobro zagrejte tiganj koji ste namazali s malo ulja, već sam pisala da je moj aluminijumski tiganj s debelim rupičastim dnom i apsolutno ništa se ne lepi. Pecite palačinke, a onda se bacite na fil. Moj trik da ispadnu dobro je da stavim poklopac dok ih pečem. 

FIL:
Sastojke stavite na palačinku i nakapajte s maslinovim uljem, urolajte i uživajte!  

Ako urda nije slana blago je posolite, ja kupujem već posoljen savršenog ukusa. Ova vrsta sira je moja omiljena i on se inače pravi od surutke pa je izuzetno bogat proteinima, a malo je masan, oko 1-5% mm, ima ih sa raznim procentima masnoće, što je meni koja koja svakodnevno treniram u teretani veoma važno.





Palačinke su dovoljno čvrste da se mogu lepo urolati.


Mmmmmm.... 



Zeleni smućko

Zeleni smoothie ili kako ga ja zovem od milošte smućko ili bućkuriš je jedan izuzetno zdrav napitak. Postoje razne kombinacije koje idu u zeleni smućko. Jedna od meni najdrazih je ova koju sam ovom prilikom napravila. Za oko 300ml je potrebno 2 velika lista blitve dobro operite prethodno, podrazumeva se, zatim 2 kisele jabuke greni smit, 1 čašu hladne vode, uključiti blender na najjače i samleti sve u fini kašast sok, bez grudvica! Moj blender ima 800 wati, pa preporučujem da nabavite neki jak blender. Popiti ODMAH!  



Ovaj smućko je kiselkasto-slatkast i meni savršeno prija takav ukus. Za nekoga ko je na ishrani visoko rafinisanim namirnicama, da je nazovem konvencionalnoj ishrani ovo neće biti dovoljno "slatko", stoga zasladite ga s prstohvatom stevije u prahu. Med, fruktozu i razne sirupe ne koristim. Samo steviju ili kad je kriza - običan šećer ali veoma veoma retko i u nekim mizernim količinama. 


Boja je očaravajuća.  

Sunday, November 23, 2014

Salata sa kikirikijem

Ova obrok salata sadrži pravo nutritivno bogatstvo. Imam pet obroka dnevno, doručak, ručak i večeru, i dve užine (onako okvirno rečeno, jer u principu jedem kada sam zaista i gladna, bez nekih nametnutih pravila). Bar jedan-dva moja obroka su od sirovog povća i voća, poput ove salate koju vam predstavljam.     



Sastojci: 

  • krastavac
  • šargarepa
  • zelena paprika
  • chilli paprika 
  • crni luk
  • feta sir
  • pavlaka
  • badem 
  • kikiriki
  • golica 
  • suncokret
  • so
  • biber
  • bosiljak 
  • origano
  • dosta chillija u prahu (obožavam ljuto)
  • maslinovo ili laneno ulje ili mešavina ova dva
Povrće dobro izmešati sa začinima i uljem, pavlaku i sir staviti po vrhu i posuti zrnevlje. Ja pospem još chillija po kockicama feta sira jer volim da mi je ljutkasto. Preukusna salata. 

Saturday, November 22, 2014

Sirova cveklica na dva načina

Jednostavna salata od cvekle 


Ovo je salata koju nosim sa sobom kada negde idem ili dodam jelu koje poručim u restoranu kad sam vani. Ovde je narendana jedna cvekla, jedna šargarepa, pet listova zelene salate sitno naseckani, i ponekad dodam koju maslinu, jer volim kontrast slana maslina i slatka cvekla i prelijem s kašikom maslinovog ili lanenog ulja. Ako vam je taj kontrast gadan nemojte dodavati masline. :)





Puding od cvekle


Sirovu cveklu ispasirajte u finu kašu, ja u secku to uradim. Umesto čokoladice.  Prava gre'ota mi kad vidim da neko ovu divnu biljku kuva sa šećerom i začinjava alkoholnim sirćetom i rafinisanim uljem. 



Ovsena kaša sa kokosovim mlekom

Homemade ovsena kaša je bez aditiva, soje, šećera ili fruktoze, plus je neuporedivo ukusnija. Moja ovsena kaša nije kuvana. Potpuna je besmislica kuvati ovsene pahuljice koje su već termički obrađene vodenom parom, i time ih dodatno nutritivno siromašiti. 





Ja sipam 5 kašika ovsenih pahuljica, 1 kašiku ovsenih mekinja (mekinje sameljem u prah u mlinu za kafu) i prelijem sa šoljom toplog kokosovog mleka da odstoji oko sat vremena kako bi pahuljice skroz omekšale. Suvo grožđe takođe prethodno natopim vodom da odstoji isto bar sat vremena. Kad odstoji, grožđe dobro ocedim od vode i dodam u kašu i naseckanu 1 bananu i gotova kaša. 

Thursday, November 20, 2014

Domaći hleb

Jednostavan cheat day sastojao mi se od krajke vrućeg domaćeg hleba namazanog domaćim maslacem koji se divno topi, i sve to uz gomilu šopske začinjene dobrim maslinovim uljem koje sam dobila iz Grčke. Ja sam pojela jedan raskošni hrskav komad. Domaći hleb uvek budi divne emocije... 



Spolja hrskav, unutra mekan, topi se...  



RECEPT za domaći hleb

Za malu tepsiju:
·          
·        500gr belog pšeničnog brašna (mož250gr belog i 250gr integralnog)
·        malo soli
·        malo šećera
·        1/4 svežeg kvasca
·        topla voda
·        maslac ili maslinovo ulje za podmazivanje pleha 

Izdubiti brašno staviti 1/4 kocke kvasca, i naliti malo mlake vode da se istopi kvasac i nadođe malo, zakuvati sa toplom vodom, vode otprilike staviti da ne bude ni pregusto ni preretko već srednje. Ostaviti da naraste kada se na vrhu pojave mehurići. Kada testo naraste premesiti dva puta, staviti u pleh podmazan maslacem.

Uključiti rernu na 200 da se dobro zagreje staviti hleb. Peći dok naraste i porumeni (oko 30-40 minuta, zavisi kakva je vaša rerna). Kada porumeni smanjiti temperaturu na 150 stepeni i još malo zapeći.


Vruć hleb ostaviti da malo odstoji, zatim iseći kriške i namazati mladim kajmakom ili maslacom. Poslužiti uz dosta šopske salate, koja se savršeno uklapa sa ovim ukusima ili uz jogurt (ako je za doručak).






Tuesday, November 18, 2014

Voćni obroci

Jedan lep primer zdrave i niskokalorične užine, u poređenju sa industrijskim slatkišima, keksima, čokoladama itd. punim šećera i skroba... Svaki dan započinjem svežim voćem, celovitim ili isceđenim u kašasti sok.  



Nema recepta. Jagode u sosu od ispasirane banane.  

Voće ne goji. Osim ako ne pojedete kilogram voća svaki dan, što je malo verovatno. Goje rafinisani ugljeni hidrati, rafinisana fruktoza u industrijskim slatkišima i trans-masne kiseline u hidrogenizovanim mastima i uljima... 




Najdraže kisele greni smit jabuke i banane.   Slatke jabuke ne volim sirove, koristim ih jedino za pripremu lenje pite ili obične pite sa cimetom. 
 


Slane palačinke apsolutno zdrave

Prava palačinka napravljena je od brašna napravljenog od celovitog zrna  ž itarice koju volite. Ja pravim ovseno brašno tako što sameljem ...